lördag 12 februari 2011

Gundes vallabuss och lite mer Åsa-Nisse

Gundes vallabuss
Jag var uppe med tuppen i morse för att hjälpa till att lösa trafikproblemen under Lilla SS. Folk skötte sig överlag relativt bra. Så mycket av tävlingarna fick jag ju inte se, men vädret var skönt. Fick dock en liten lucka för att kolla in juniorerna i sidotävlingen "Scandic Junior Cup". Jag hann även med att kolla in Gundes (ni vet han på ""Fångarna på fortet") vallabuss; Han satsar på nästa generation den mannen - den bakre delen av bussen såg ut som en komplett vallabod. (Komplettering i efterhand: Jo, de flesta kanske tänker på dessa när man säger Gundes vallabuss)


Matintaget var väl inte det bästa under dagen även om jag fick lite god gulaschsoppa, så när jag Susanne farit till Friskis så lämnade jag in barnen hos farmor (tackar!) och tog ett lugnt Åsa-Nisse pass, det var väl ungefär vad energin räckte till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar