tisdag 22 februari 2011

Slakmota, del 2

Jag fick lite reaktioner på mitt förra inlägg "Slakmota". Två erkänt duktiga skidåkare hävdar att "Långbacken" inte är en slakmota utan en "uppförsbacke". Jag lade karbonpapper på söndagens tur i går kväll för att testa igen.

Och visst är det så att en slakmota inte skall vara brant, men frågan är om Långbacken verkligen är det. En mycket starkt argument mot att Långbacken är en slakmota rammade mig efter ca 100 meter i nedförskörningen, den pikant orangelysande skylten "Brant backe"!. Tveksamt, möjligtvis snabb i isiga fören, men "brant" -nix! Hur som helst går jakten vidare efter Faluns finaste slakmota.

2 kommentarer:

  1. Upp mot Järnhatt har du en slakmota i mitt se att se det, och på Årbergsspåret finns flera stycken.
    /Karin (J)

    SvaraRadera
  2. Järnhatt är lite för kort för att kvala in som "den finaste". Årbergsspåret ligger bättre till. Annars är Riksskidstadion fin, ända nerifrån upp till Skyttepaviljongen.

    SvaraRadera