torsdag 17 mars 2011

Glassarväder i WC-spåren

En helt vanlig dag på jobbet?
Det har ju varit så där onödigt vackert väder i några dagar nu. Helt enkelt så där fint skidväder så att det gör ont i hela kroppen av att sitta inne och jobba. Samma finväder idag igen, och nu gick det inte längre. Det blev till att plocka ut veckans friskvårdstimme på lunchen. Jag tog skejtskidornna och åkte en tur med Susanne (som i och för sig mest glassade runt på tävlingsslingan), först ner till stadion för att kolla in den "officiella träningen" som jag läste att det kallades när proffsen finåkte runt tävlingsslingan. Sedan tog jag en tur runt större delen av "svartvita femton". Det var lite stökigt med spårdragningar och preparering en bit upp på femman, men sedan var det en nyfräst skejtbädd med bra glid - vinterns bästa? På slutet stannade jag till vid svenska landslagets vallabuss som stod parkerad vid slutet av den lilla vägen som går in förbi Sjulsarvsparkeringen. Jag såg inte en levande själ som var i farten och vallade skidor. Jag antar att det inte är någon idé att testa vallor när det skall komma en dm nysnö i morgon?

Landslagets vallabuss(ar) vid Sjulsarvet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar