söndag 6 mars 2011

Lilla nationaldagen

Nybakat till vasaloppsfrukosten

Första söndagen i mars är en speciell dag, även om man inte står på en frusen åker i Berga by tillsammans med 15000 andra skidåkare. Visst kände jag ett sting av längtan dit men detta lindrades lite av minnet av min härliga färd till Mora i måndags. Trots att jag inte skulle åka så jag ändå uppe ganska tidigt i morse. Jag och äldsta dottern fixade till lite nybakade grahamsscones att njuta framför TV´n. Vi satt väl och följde eliten fram till Mångsbodarna ungefär innan det var dags att gå ut och leka med barnen. Jag följde dessutom Carlssons stabila insats i mobilen under dagen. På eftermiddagen fick jag 1,5 h lucka med dagsljus som jag tillbringade i Lugnetterrängen: jag hann med svartvita 15 och övre delen på milen innan det var dags att hämta barn. Som väntat var det bitvis mycket barr/kottar/grenar i spåren. Jag hade smart nog tagit skejtskidorna och bromsades inte så mycket. De som körde med klisterskidor svor desto mer...

Fin skejtmanchester vid Sjulsarvsstugan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar