lördag 26 mars 2011

Idag hafver jag tvagat mig, ty det är lördag

Lugnets simhall: Sa man verkligen "tvaga sig" 1973?
Frun och barnen är bortresta över helgen vilket innebär en diger arbetslista. Men visst hann jag med lite fysisk fostran också: 50 min i bassängen - och några armtag närmare Vansbro den 10 juli. Idag la jag upp passet lite mer övertänkt eftersom Susannes ord har studsat runt i skallen på mig den senaste veckan "Om du vill bli snabb måste du också simma snabbt - kör intervaller (din slöe jä...)". Sagt och gjort; Det fick bli 100 m-intervaller (nåja) med 25 s vila mellan varje intervall. Det var faktiskt lite roligare än att bara ligga och plaska på. Jodå, visst besökte jag tvagningsrummet både före och efter badet också, det är ju ändå lördag. Arbetet då? Jo, jag hann väl med lite av det också. Ett nytt källarförråd under utbyggnaden håller på att ta form. Kanske kan det bli en vallabod/cykelverkstad?

Putsning av dörrsmyg

Kvistlack på källardörren
...och en tippvända
I morgon siktar jag på ett kombopass; skejt med start 07:15 på stadion, därefter ett kortare pass i bassängen. Häng på vettja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar