fredag 11 mars 2011

Bana nr 5

Som Järlindsbo har man ju nära till allt man behöver här i livet, t.ex. fin (ok, kanske behöver rustas lite, det har ju inte gjorts så värst mycket underhåll här sedan invigningen -73) simhall. I morse hoppade jag i på bana nr 5 kl. 06:52. Simformen är ju lite ringrostig så jag försökte fokusera på tekniken. Jag kände direkt att det där med att räkna längder var döfött; Jag tappade räkningen redan efter första vändningen. Det fick bli att få efter klockan istället, det blev väl knappa 45 minuter effektiv tid. Sista fem fick jag lite sparring av ett par triatleter som flåsade mig i nacken. Summering: Skön känsla med en simtur på morgonen. Jag skall försöka få in detta i fredagsrutinen ett tag framöver. Vansbro, den vilda staden i väster, väntar andra söndagen i juli med Vansbrosimmet. Vansbro är ju annars till stora delar en fin trästad; Är det måhända Järnvägsgatan man ser i inledningen på denna rulle?:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar