fredag 4 mars 2011

Mjuk is för en mjukis

Bitvis fin kärnis
Mjuk is på väg mot Bjärmsnäs
Skridskoåkningen har kommit i bakvattnet denna säsong men idag var det dags för sjöispremiär (bättre sent osv...). Farmor fixade dagishämtningen och jag flexade ut vid 15:30 och löste in veckans arbetsgivarfriskvårdstimme, tack för det!.
Jag sökte mig söderut direkt för att testa om det gick att åka ner till Storsund men efter Källviken var isen väldigt mjuk på de partier där den var "vit" av luftbubblor. Mina Maple-skenor tyckte att detta inte var njutbart så jag vände vid Bjärmsnäs. Det fick bli åkning runt Hjärtklack/Hellmansö/Dejstolen istället (dvs Naturreservatet Runns norra öar). Jag var väl lite okoncentrerad på slutet, körde ner i en spricka och dunkade i knäskålen - ajajaj! Onödigt, men det blev väl en helt OK liten eftermiddagstur ändå. Det knäonda botades sedan med lite rött framför "På spåret".

Ont knä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar