söndag 20 mars 2011

Gyllbergen i solnedgången

"Magic moments in Gyllbergen"
 Jag har längtat till Gyllbergen hela vintern, men av en eller annan anledning så har ett besök inte gått att knö in i familjeschemat. Men idag såg jag en liten lucka; Stora delar av dagen gick åt till förberedandet av och sedan genomförandet av ett 6-årskalas för Ellen. Strax efter fyra var det dock plattan i mattan till Gyllbergen. Solen var på väg ned men det blev i alla fall en sagolikt vacker skymningstur, först bort mot Dragsjön, vidare mot Älgsjön, Prästbodarna och sedan förbi Dragsjön igen på vägen tillbaka. Det skulle vara kul att klämma hela spårsystemet någon gång innan vinterns slut. Jag misstänker att snön räcker en bra bit in i april så jag siktar på minst ett besök till.

Jag såg inte en levande själ på hela turen, de flesta hade nog njutit färdigt i solen tidigare under dagen. Spåren var körda i lördags morse: närmast kallföre i skuggan men lite isigt i öppna sydlägen. Lite dåligt stavfäste kanske, men för små trugor är ju inte spårarnas fel. Sammanfattningsvis: så nära salig man kan bli i Borlänge kommun!Tack för barnpassningen Ann-Britt och Sven!
Här sträckte jag staven i luften o nuddade 500 m.ö.h
Ja just det, valla? Start Universal Wide fungerade hyfsat och var nog en bra kompromiss för kvällens blandföre.


2 kommentarer:

  1. Jag revolterade mot småtrugorna och bytte till swix modell tefat!

    SvaraRadera
  2. Byta trugor är uppsatt på att-göra-listan.

    SvaraRadera