torsdag 3 januari 2013

Löftet

Jag är en stark motståndare till allt vad träningsprogram heter - för det mesta är det tiden och lusten som får styra vad jag tränar. Jag har dock motvilligt börjat att inse att detta kan vara en rätt så förödande inställning ett klassikerår som detta. Jag har därför lovat mig själv (för vilken gång i ordningen?) att löpträna åtminstone en gång i veckan vintern igenom för att sedan sucessivt öka dosen fram till loppet; Ikväll blev det "ett halvt Lidingö" med rutten Järlinden-Sveden-La Främsbacka-Rottneby-Hälsingberg-Järlinden. Stelt, kanligt, långsamt, jobbigt och sådär halvroligt. I morgon kommer jag belöna mig själv med kalaskul träning - hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Löpning en dag i veckan, löpning en dag i veckan, löpning en.... jag lider av samma åtagande./stef

    SvaraRadera