måndag 28 januari 2013

Hej å hå

OK, gubbar i tights är inte vackert, jag vet.
Skierg´n på Friskis har stått och sett ledsen ut ett bra tag nu med lappen "Trasig, inväntar reservdelar" påklistrad. Nu är maskinen dragbar igen och jag drog allt vad jag kunde - hej å hå - på lunchen idag; Först en fyraminuters uppvärmning på cykeln, sedan fem gånger tusen i dragmaskinen (motstånd åtta) med en minuts vila mellan varje tusing. Tidigare, i höstas, klarade jag inte av att ligga under 3:50 på alla fem, men nu går det -  med lite jävlaranamma på dom två sista, så visst har Skiergnötandet gett resultat. Jag tycker även att stakåkningen på snö också känns bättre nu - jag vågar falla framåt över stavarna mer och jobbar mer med mage/rygg. Tack Lina (som återhämtningsgymmade efter gårdagens urstarka åkning) för bilden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar