fredag 4 januari 2013

Fast och flytande

 
Sista lediga fredagen på evigheter, för på måndag börjar ju oxaveckorna. Jag och barnen passade på att njuta av det fina vädret genom att sticka ned till uterinken. Jag hade naturligtvis kollat in kommunens bokningssida för att förvissa mig om att det var fritt fram att åka. Den obokbara uteplanen bredvid (ej konstfrusen) fick sig lite stryk i det gångna mildvädret men spolgubbarna var på hugget idag - det är nog åkbart igen redan i morgon.Vi lattjade i närmare två timmar på rinken innan det var dags att åka hem för lunch.
Jag kände mig lite stel i kroppen efter gårdagens löptur så det fick bli ett simpass i Lugnetbassängen efter lunch. Jag hade turen att få ha en bana för mig själv i stort sett hela tiden. Jag körde hundringar med antingen paddlar, fenor eller utan. Jag satte en starttid (tid mellan starterna) på två minuter vilket fungerade med paddlarna och fenorna. För att få lite mer vila fegade jag dock ur och satte starttiden 2:15 då jag simmade "naturell". Dryga timmen simning och jag lyckades bli trött, även idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar