söndag 1 januari 2012

Stora Vällan



Jag kollade in isplanket.se igår och såg att det skulle vara fin is på bl.a. Stora Vällan. Mitt fiskande efter sällskap gav noll i utdelning så det blev en solotur. Trots till synes tjock is så tog jag det ganska lugnt första varvet; Isdubbar runt halsen hade jag naturligtvis, och även en kastlina - men ingen att kasta till. Jag såg lite öppet vatten längst i viken mot Lilla Vällan, men annars kändes istjockleken betryggande. Tydligen var det glanskis igår - lite strävare med rimfrost på ytan idag, men trots detta väldigt njutbart - köldsprickorna var lätträknade. En premiärtur med mersmak blev det, men redan i bilen på väg hem så kom ju snön - så onödigt. I morgon hoppas jag på ett rejält regn och sedan lite lagom kallt så kanske det blir en till tur i slutet av veckan.

 

2 kommentarer:

  1. Fram med Crossen Fredrik! Crossen!

    SvaraRadera
  2. Den sover så sött - jag har inte hjärta att väcka den.

    SvaraRadera