torsdag 5 januari 2012

Milen, går den verkligen att åka nu?



Det är ju trots allt vinter; Med halvdag på jobbet, resten av familjen bortrest, och fint väder så var det ju faktiskt bara skidor som gällde som dagens friskvårdsaktivitet. Lugnets mental-betalslinga lockade inte, men milen kanske skulle vara framkomlig? Lite tur hade jag som träffade Friskis-Matilda på dammenparkeringen. Hon hade åkt milen utan problem sa hon, och visst gick det - opistat, jobbigt och långsamt, men helt klart åkbart. Jag åkte skate men det var "handspårat" för klassiskt också. Till sist måste jag väl ändå erkänna att jag avslutade turen med några varv på betalslingan, utan att pröjsa; Jag skäms fortfarande.


2 kommentarer:

  1. Vill (återigen) bara påpeka att de grymma skridskoisarna vi hade förra helgen nu är lika grymma isar för skateåkning. Föret på Vällan var väl så bra som det kan vara i mars/april när skaren kommer...

    SvaraRadera
  2. Skarsnöåkning i januari låter onekligen exotiskt. Tack för tipset Lars!

    SvaraRadera