söndag 26 maj 2013

Matchdag

Jag skjutsade äldsta dottern till Kvarnsvedens IP i morse. En lång matchdag väntade med Falu BS två flicklag -04 som skulle möta borlängeklubbar. Dottern hade inga krav på min närvaro så jag hade tagit med hojen och började med den ruskigt fina vägen Kvarnsveden-Bäsna-Djurås-Gagnefs kyrkby. Jag rullade över bron , vände och körde tillbaka samma väg. Det visade sig att borlängetjejerna var rätt då duktiga så att det hade blivit stordäng i första matchen. Jag tankade i dottern lite fika och vatten och fick klartecken till en andra sväng. Det blev faluvägen till Ornäs, fina nya cykelbanan till Torsång och upp längs älven till Borlänge igen. Däng i match två också visade det sig. Dottern var lika glad för det och jag stödköpte lite äkta IP-korv med bröd och kollade in den tredje och sista matchen - däng även i denna, men flickorna var glada ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar