söndag 12 maj 2013

Rogsjön de luxe

Jag hade blivit ombedd av Carlsson att guida den fina turen runt Rogsjön, och det gjorde jag så gärna; Samling vid Järlindens pizzeria vid sovmorgonsena sju var ju en pangstart redan det. Eftersom jag hade lovat att följa med yngsta dottern till gymnastikträning vid tio så hade jag lite bråttom redan från start vilket jag fick höra rätt så snabbt. Mellan Sundborn och Toftbyn anslöt sista gubben och en förväntansfull kvartett vek av från 50:an vid Kvarntäkt. Kanonfin grusväg och dragvilliga gossar medförde fin fart i gruppen längs längs Rogsjöns norra strand. Därefter den sugande backen upp till Utgrycken. Här blev jag lite osäker på vilken korsning vi egentligen skulle vika av vid - det var ju motsatt håll jämfört med förra gången. Bron över Krokforsån är lite luftig men alla cyklade över före mig och även jag fixade detta utan bad. Kort knäpp efter bropassagen och därefter snabbåkning ner till Rog och Bjurs. Carlsson hade mest brottom på vägen hem och drog mest hela tiden. Sju mil på mätaren och en glad upplevelse rikare - tack alla inblandade!

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar