söndag 2 juni 2013

Första OW-passet

Har man, som jag, barn som idkar andra idrotter än en själv så öppnas helt naturligt nya sportfönster; Idag följde jag med äldsta dottern på BS-dagen - hon hade tre matcher att spela (på konstgräs - förvånande oplastigt faktiskt) och jag hade några timmar i funktionärsdressen att se fram emot. Vid lunchtid fick jag dock en lucka och hojade upp till Stångtjärn för säsongens första riktiga sjösimmarpass. Vi var fyra som slutit upp och det var perfekta förhållanden för finsimning- lite molnigt (=inga jobbiga solreflexer), vindstilla och sköna nitton grader i vattnet. Första tvåhundra kändes lite krampaktiga - men sedan lossnade det och jag kunde simma avslappnat och snålt utan problem att tretaktsanda. Även navigeringen med det lite ovana "lyftapåhuvudetochriktningsspana"-momentet gick bra. Det blev till slut tre vändor bort till hundbryggan och tillbaka (karta) och ett drygt Vansbro att lägga till träningsloggen. Jag testade idag ett par "riktiga" OpenWater-glasögon (hittar du på något bättre ord så kläck gärna ur dig det) vilka var riktigt sköna - imfria, komfortabla och med bra synfält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar