lördag 25 maj 2013

Hej sommar!

Per i Dalregementets IF hade bjudit in till smygpremiär i Lugnets utebassäng vilket jag självklart hakade på. Inga linor fanns utlagda men med egen bana för alla åtta deltagare så var det ju bara att följa svarta strecket. En varning var utlyst för något en låg vattentemperatur (+26 var det tydligen) så jag och några till började med gummidräkt vilket alltså inte behövdes men gav mig några välbehövliga bonussekunder per hundring. Jag orkade följa med delar av snabbingarnas pass: ett gäng 50or med andning 7 (jag orkade knappt andning 5...), en bunt hundringar med starttid 1:35 (jag orkade 1:45) och en tuff  serie 4*200 paddlar med tuffa startiden 3:15 (vilket gav mig ett par andetags "vila") - därefter några 50or med okänd starttid där jag hela tiden hängde på gärsgårn`. Efter detta testade jag fenorna men det tyckte inte mina vader om, och vid det här laget började jag dessutom bli lätt överkokt i gummifodralet. Jag avrundade därför passet utan dräkt med en näve lugna 50or med teknikfokus. Det roligaste träningspasset på länge. Hej sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar