söndag 5 juni 2011

Var är alla simmare?

Gott om plats i Lugnetbassängen
Gårdagens lopp runt Siljan kändes i kroppen idag. Ryggen var helt slut. Kanske har jag fel position på hojen eller är så jag helt enkelt dåligt tränad? Hur som helst var därför utebassängenns 28-gradiga vatten helt rätt träningslokal idag. Körde fyrahundringar med "dolme" blandat med tvåhundringar utan dito. Det kändes helt OK, draget blir bättre och bättre. Men nu till dagens fundering; Var är alla simmare? Är jag verkligen den ende falubon som skall simma i Vanån/Västerdalälven den 10 juli? Visserligen fick jag till slut sällskap ev en dam på crawlbanan idag, men ändå. Eller är det kanske så att det är jag som har missat något? Kanske man skulle plaska, med eller kanske utan våtdräkt,  i någon mörk och kall sjö någonstans för uppnå någon sorts sjövana? Många frågor, få svar. Sjöpremiären för min egen del får vänta någon vecka till.

Annars har det varit arbetshelg på Ryttarvägen; Den nymurade källartrappan till den nya matkällaren/cykelförrådet/vallaboden fick idag lite asfalt o Platonmatta på utsidan. Om det är någon som har ett (billigt) parti frostsäker klinker liggande så hojta till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar