tisdag 25 januari 2011

Tårtförbränning utan galt

Vildsvinsspår  x-ing skidspår

Efter två hektiska jobbdagar med bilgodis, tårta, representationsfika m.m. så var det läge för lite rörelsearbete. Min klena överkropp bad om lite stakning så valet föll på fina Stångtjärn. Efter middagsbestyr, utvecklingssamtal på dagis, samt nattning då dröjde till 9 innan jag stod i spåret. Spåren var hårda och fina och SWIX blå extra fungerade som så många gånger förr. Kylan gjorde att "Långa backen" fick vara ifred ikväll. Jag körde några vändor på järnhattsslingan (ett perfekt stakparti) istället. Det blev +20k, med 98% stakning. En sen men fin tur i kylan (ca -12C).

En känd företeelse i Stångtjärn är vildsvin som jag har en väldig respekt för. Precis intill spåret, både efter någon kilometer och i slutet av 8 km-spåret finns utfodringsplatser för dessa grisar. Inte så smart kanske, men markägaren gör väl som han vill... Som tur är mötte jag ingen galt denna kväll men gott om färska spår fanns det.

1 kommentar:

  1. Skräms inte, jag har förträngt dem helt, i morgon (idag kanske det heter när klockan är 01.15) blir det något annat spår.
    /Karin

    SvaraRadera