söndag 18 augusti 2013

Vilse i Bergebo

 
Jag skutsade äldsta dottern Ellen till Borlänge idag; trematchsturnering på Idunvallen stod på schemat. Vi kom överens om att jag skulle vara tillbaka och se sista matchen vilket gav mig ett rätt så generöst träningsfönster. Jag beslöt mig för att springa bort till Bergebo - grannkommunens svar på Lugnet - för att testa gröna tian. Spåret var helt OK markerat i början, småkuperat och riktigt skönt att springa på även om det mestadels gick genom rätt så trista ungskogar och hyggen. Jag var sedan lite ouppmärksam och fick vända efter ett par hundra meter in på gula femman. När jag bara hade ett par kilometer kvar så ramlade jag in på en traktorväg och var på god väg mot Falun, vände om men lyckades inte hitta rätt. Jag ramlade till slut ned på gamla Faluvägen mot Ornäs och hann i god tid tillbaka till tredje matchen. Till vintern blir det nog ett nytt försök- skidspår är ju lite lättare att följa.


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar