torsdag 18 juli 2013

Hosjöstrand Triathlon 2013

Ellen, med bättre klipp i steget än pappa idag.
Egentligen hade jag inte planerat att köra kvällens triathlon i Faluns utkanter så jag passade på att ge blod i morse, 450 ml prima A+  med surt förvärvade röda blodkroppar. Jag brukar dock sällan känna av mina blodtappningar över huvud taget så jag vågade mig på att simma 3000+ i Stångtjärn mitt på dagen när familjen var dit och badade. Men så vid fyratiden så ringde äldsta dotterns klasskompis och undrade om hon inte skulle hänga med på lite kvällstriathlon - och kanske var hennes pappa också sugen? Det kunde man ju inte tacka nej till (där rök den husmålningen). Ellen, i sitt första triathlon, skulle köra korta banan (<100m sim, 3km cykel och 1 km löpning) och jag den långa (300m sim, 14km cykel och 4 km löpning). Korta banan startade först så jag hade möjlighet att heja och ta lite bilder. Ellen njöt i fulla drag av denna nya sport - först upp ur vattnet och in trea i mål. Sprudlande glad och ett fint pris (pris till alla naturligtvis) rikare så tror jag att hon hänger med fler gånger. Så var det dags för mig. Kort sammanfattning: simningen gick riktigt bra, cyklingen OK och löpningen som väntat sämst. Vilken kväll det var! Tjugotvå grader i vattnet, silkeslen sommarvärme i luften och i stort sett vindstilla. Lägg till detta en avslappnad stämning, goa medtävlare och fina banor (och lottade priser som räckte till alla). I Dalacupen återstår två tävlingar, Sifferbo och Sundborn. Åtminstone den sista har jag tänkt att vara med i. Resultat från kvällen kommer väl så småningom här.

Tävlingsinfo

 
Målgång!
 
Lottdragning av priser
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar