onsdag 14 december 2011

68 % dubbat


Det hade kanske gått att sluggat sig runt på milen eller "elitspåret", men det fick bli en sen löptur på regementsområdets nyplogade (jo, nästan alla större) vägar. Jag trodde att det skulle vara isigare än det var - nu var det mest snösörja- så jag hade letat fram mina gamla Ice Bug. De är väl inte de mest löpvänliga man kan ha på fötterna men de fyller i alla fall sitt syfte några gånger per vinter. Jag har förstått att Icebugs akilleshäl är (eller i alla fall har varit) att de tappar dubben rätt så lätt. Mina är inga undantag, men 68% (totalt för paret) av dubben kvar efter åtta (?) års användning är väl OK, och jag stod på benen även ikväll. Skidspår? Jo, jag kunde inte låta bli att kolla in milen strax nedanför 305,9, och det såg ut att vara lite mjukt i skatedelen och lite blött i spåren, inte helt oväntat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar