söndag 25 mars 2012

Handgräddad njutning

Två veckor tidigare än förra året var det då dags för smaladäckpremiär. Det började ganska dåligt med att jag gick upp en timme för tidigt, jag hade alltså missat att solen gick upp 06:40 idag och inte 05:40 som igår. Det blev en tur söderut, bl.a. på 266an , och nej, jag körde inte på gruscykelbanan, även om detta nog hade varit säkrast med tanke på alla hätska läsarkommentar av en artikel i dt häromdagen. Jag skarvade på Runn runt-turen med en sväng ner mot Stora Skedvi där Vika Bröd lockade med handgräddad (hur gör man då?) njutning. Och visst är det ett gott bröd, men långt ifrån prisvärt om du frågar mig. I Säter mötte jag den kraftsugande motvinden som varade upp till Ornäs ungefär. Hem via Olsbacka och Främby, en OK premiär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar