lördag 4 februari 2012

Sommarvarmt

Med minus tjugo på utetermometern och Lugnetspåren fulla med EM-åkare så var valet enkelt; En timmes simträning i sommarvarma inomhusbassängen på Lugnet. Nu var det ju inte bara jag som hade valt detta inomhusalternativ idag. Vi var som mest fyra simmare på bana fem. Det är ju ofta i mesta laget men vi var ganska jämna och alla visade hänsyn, tack för det. Det blev hundrametersintervaller varvat med "bara simma", allt med teknikfokus. Jag går ju faktiskt i simskola sedan några veckor och nu vet jag i alla fall vad jag ska fila på: fram med axeln och inte korsa mittlinjen vid isättningen, ner mer med huvudet, och tre spark på varje armtag mm.mm.mm. Det är lättare sagt än gjort men det kändes stundtals ganska bra idag. Yr.no lovar något mildare väder i morgon, det lutar åt morgonskejt på Lugnet - ett säkert kort.

6 kommentarer:

  1. Om det är tidigt aspirerar jag på att haka på, när är det avspark?/stef

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt tilltänkta upplägg är start från stadion 06:30 (förhandlingsbart) och sedan (max) två varv på milen, alla intresserade inbjuds härmed att haka på.

      Radera
  2. Jag hakar på men sannolikt med klassiska skidor. Jag får gasa efter bästa förmåga./stef

    SvaraRadera
  3. Då är du uppvärmd till du ska leda spinning kl 11, eller får Sus ta det?
    /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karin, jag planerar att köra, men det kan bli plan B.

      Radera