lördag 25 februari 2012

Klister och huvudvärk

Till slut blev det en (motvillig) klisterpremiär även för mig och det gick väl så där; Med en sömnbristinducerad huvudvärk och med slarvigt vallade skidor så stapplade jag ut på milen. På väg ut ur stadion mötte jag Lugnets Pisten Bully 300 som hade lyxpreppat elljusspåret - fin början med andra ord. Efter avtaget från elljusspåret så var det naturligtvis rätt så isigt.. Dock var det inga genom slag på milen, men där snön är smutsig så smälter snön oroväckande snabbt. Då jag var inne på varv två så var både huvudvärken och det mesta av klistret (Start Universal) borta, men lägger man klistret direkt på den gamla kallvallan så får man väl skylla sig själv? På väg hem så kollade jag in snöhögen som skall användas till Clash of Nations om en månad, men visst var högen betydligt större förra året?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar