fredag 14 oktober 2011

Faluns nya hoppbackar

¨
Möjligen kunde någon eventuell läsare tolka in en viss ironi om backhoppning i mitt förra inlägg. Jag måste därför passa på att påpeka att ironin främst gällde att Falu kommun verkar så tagna på sängen av att en 40 år gammal bassäng är i behov av en viss upprustning och att man i detta läge lägger x miljoner på nya backar inför VM 2015, visserligen ungdomsbackar, men ändå. Och när det gäller finansieringen av hoppbackarna; Kunde inte det inte vara lämpligt att någon knösrik sponsor som redan är involverad i skidporter hosta upp några miljoner, varför inte huvudsponsorn i detta gäng? Hur långt man har kommit i hoppbacksbygget? - Se det dagsfärska hålet ovan.

Och för att bevisa att jag är ett backhoppningsfan, här bjuder jag på dottern Ellens stilrena hopp från i vintras.


Och till slut en kändisspaning, tillika en händelse som såg ut som en tanke; Jag kvitterade ut veckans friskvårdstimme i ovan nämnda bassäng idag. Och vem låg och plaskade i grannbanan? Jo, inte mindre än VM-generalen och fantomsimmaren Sven von Holst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar