måndag 30 maj 2011

Koppången

Lägg till skarsnö och aprilsol!
Koppångens myrflak sägs ha skarskidåkning i världsklass under vårvintern. (Billigt boende i Polarhundklubbens stuga). Själv har jag aldrig lyckats ta mig dit då. Idag blev det i alla fall ett besök. Jag klafsade längs kilometerlånga diken för att planera igenläggning av dessa. Dikena grävdes, med största sannolikhet för hand, under 30-talet. Som ett resultat av dikningen har det växt upp en hel del sly/träd som skall väck. Projektet finansieras av delvis av EU. Så där kring 2015 finns det nog ännu mer öppen myr att skida på.

Djuuupa diken
En fin dag på myren var det, och myggen hade blåst bort. Jag behöver nog inte tillägga att den inte blev någon mer träning i kväll.

3 kommentarer:

  1. Det står en ledsen jeep i garaget med 40-tumsdäck. Den hade nog velat vara med dej i dag.
    Det är fränt att kunna puttra fram över myrar där man inte kan sätta ner en fot utan att sjunka.
    /Karin

    SvaraRadera
  2. Säkert kul men tyvärr inte tillåtet. Om du däremot har en bandgående avverkningsmaskin i garaget så är jag intresserad.

    SvaraRadera
  3. Nä men en bandvagn eller två finns nog i sambons bekantskapskrets. Men de förstör mycket mer.

    SvaraRadera