söndag 10 april 2011

Premiäråtta norrut

Duggregn i Arnbo
Jo, det blev väl en premiärtur till slut. (Jag tillhör ju den skaran som ställer in cykeln i förrådet i september och sålunda plockar fram den i april); En kvällstur norrut på dryga fem mil i duggregn men med härlig luft, sångsvanar och annat fint. Jag hade tänkt att rita en fin åtta med GPS´n men den la av andra gången i Sundborn. Sista åttondelen gick i alla fall över de sugande backarna längs Skuggarvsvägen.

Jag hade ju tänkt att sticka iväg redan i går morse men då var det taggtråd i halsen så någon cykling blev inte av. I morse kändes det bättre så en morgontur med Carlsson o Co hade ju varit trevligt,  men Susanne åkte iväg på trädgårdsmässa så jag fick en fin trekvartsdag med barnen istället; Först en cykeltur till farmor för holkuppsättning och lunch...



...sedan cykeltur till Lugnet för idolfoto...


och lite daredevilhoppning (som barnen stod för):


Sämre söndagar har jag faktiskt haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar