söndag 17 februari 2013

Med Swix VR50 i Skymningen

Gårdagens skejtpass var riktigt roligt och jag var lite sugen på skejt även idag, men nästa måndag inleds mitt klassikerår med Öppet Spår och då är det väl på tiden att komma i någon slags klassisk form? Idag fick jag möjlighet till ett par timmars åkning i skymningen och valet föll på Stångtjärnsspåren. Att valla skidor för kramsnöföre är inte min favoritgren - en enstaka grad upp eller ned kan ju vara skillnaden mellan himmel och helvete. Hemma preppade laggen med Swix VR45, men i väl i spåret kände jag direkt att det valet inte gav minsta fäste. Som tur var hade jag med mig en sällan använd burk - Swix VR50 - som jag nog gnagt på i ett tiotal år. Lite svårt att klossa ut, men väl på plats fungerade det riktigt bra -snudd på säsongens bästa vallning. Riktigt bra spår var det också bortsett från partier där vildsvinen hade klampat i spåren. Fick ihop till ett 30k-pass och var nöjd med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar