söndag 23 januari 2011

Yesterdays slipstreaming

Gårdagen var späckad, bl.a. med ett morgonpass samt ett eftermiddagspass med Ellen, så gårdagen refereras här retrospektivt .Carlsson ville ha lite sällskap på ett skejtpass, men först vid åtta, så jag värmde på elljusspåret själv några varv först. Sedan blev det repris på fredagsmorgonens catwalk

Catwalk i repris
Stefan refererade passet som lugnt, jag vet inte det jag... Och det är här slipstreamingen kommer in;  Med sämre skidor och sämre teknik så fick jag ligga i vakumet bakom för att kunna hänga på överhuvud taget. Jag tror dock att han tog i lite på sista varvet, eller? Nu är jag ju ingen skejtare egentligen så det var väldigt nyttigt för mig att ligga bakom för att se och lära, tackar! Stefan vinkade adjö för att hålla i sin skidskola, jag tog ett varv till för att komma hem med +20k.

Skribenten på treans växel i uppförsbacken efter 180-kurvan.

1 kommentar: