torsdag 13 januari 2011

Två halvdåliga och en mazarin

Alla torsdagar kan inte vara jättebra, sådant är livet. Denna suboptimala torsdag grundlades egentligen redan på onsdagskvällen då jag kom i säng för sent (Mitt eget fel, panikjobbade med nya spinningpasset). Jag åt nog en ganska klen frukost också, för vid 11:45 var blodsockret nere vid fotknölarna. Då skrällringde min matklocka, men även telefonen -"Susanne här, jag är på Friskis och har glömt passet hemma, du får köra!". Jag panikgreppade en mazarin i fikarummet och tuggade i mig detta bakverk i trappan ner. Satt på sadeln kl 12:03, klart godkänt.
Dagens lunch
Men med magen full med transfetter o socker så gick det väl så där. Jag var nog inte så där mysig som jag borde ha varit, men spinnarna höll god min - tackar!

Efter passet plingade telefonkalendern , "Möte kl 13:00". Nödlunchen (Dafgårds) fick vänta till 14:30 och då var jag ganska ur gängorna. Ängeln Karin på Friskis fixade fram en torr tröja till 17-passet, tack Karin! (men byxorna var lite småfuktiga...) Sen var det det nya passet; Inte en cykel ledig i lokalen och jag kollade ned på fusklappen mest hela passet men det gick väl hyfsat ändå. Även här höll spinnarna god min, tack igen!

I morgon väntar en ny härlig dag, kanske med lite skidåkning till och med, vem vet? Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar