lördag 29 januari 2011

Ängarna och pistmaskin m.ä.


Jag är ensam hemma denna helg vilket innebär att mina beting i hemmet förläggs till småtimmarna och att dagsljuset utnyttjas till finskidåkning. Jag hade siktat in mig på Sundborn idag. Efter lite plattläggning på förmiddagen så stod jag i spåret vid 12-snåret i årets finaste skidväder (i alla fall för mig). Det var bara -1C i luften men snön kändes kallare. Det var riktigt vinterföre och kanonfina spår. Spåren/platsen kallas "Ängarna", men spåren går egentligen över åkrar om man skall vara petig, och det är man ju. 6.5 km är pistat för klassiskt och skate. Ytterligare en 4 km- runda är spårat för klassiskt. Pistmaskinen köptes enligt uppgift i defekt skick för kaffepengar och fixades till av en lokal Åsa-Nisse. Spårdragningen sköts genom Sundborns GoIF. Tack för en fin tur (men GPS´n var lite trött idag)!

Pistmaskin modell äldre

3 kommentarer:

  1. Testa Årbergssspåret också!
    /KJ

    SvaraRadera
  2. Jo, jag hade nog nästan glömt bort Årbergsspåret. Det var nog över fem år sedan jag åkte det. Kommunens finaste elljusspår!

    SvaraRadera