lördag 15 januari 2011

SWIX VR 30

Jo, jag var morgontidig som vanligt. Först i spåren, -17C, och ett tunt lager nysnö. Kärvt före med andra ord. Min standardvalla denna vinter, SWIX blå extra, kändes lite väl bromsande i detta före. Jag grävde därför fram en burk SWIX VR 30 (finns också utan fluor till halva priset) och smorde på tre lager. Den fungerade perfekt på milen men när jag skulle vända uppåt från elljuspåret in på svartvita så märkte jag att det mesta av vallan, och därmed fästet var borta. Lite grönt i botten hade inte skadat. Jag måste till slut erkänna att jag fuskade med lite skejtskär i en del backar på slutet. Fin morgontur med tumvantarna på blev det i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Först lägger du ett blogginlägg mitt i natten och sen är du uppe i ottan och åker skidor. Sover du aldrig?
    /Karin

    SvaraRadera
  2. Man blir slö av att sova. Men i morgon blir det sovmorgon (barnen bestämmer hur länge...)

    SvaraRadera