måndag 17 december 2012

På spåret

Ibland blir inte skidturen riktigt vad man hade planerat och ikväll var det dags för just ett sådant tillfälle; Jag hade laddat för Stångtjärnspremiär och tänkte väl som vanligt köra bort till "Långa backen" och slingan till "Järnhatt" några gånger, men tänkte först testa spåren på "Gamla fruns väg" (sommarbild). Jag vek av Stångtjärnsspåren vid Fläskoset och började med den östra slingan som var riktigt fin bort till bommen. Sedan upp längs en skogsbilväg ytterligare några hundra meter. På tillbakavägen såg jag ytterligare en avstickare, denna gången norrut längs en väg och sedan rätt ner genom skogen. Plötsligt var spåret nere på banvallen på järnvägen Falun - Grycksbo. Nu snackar vi järnväg inkl. räls, inte bara banvallen alltså. Det var alltså spårat mellan skenorna, innovativt minst sagt. Lite genomslag var det väl på några ställen men på det hela taget riktigt fina spår. Jag körde sedan den västliga tarmen på fruns väg - alltså mot Grycksbo. Det var spårat ända bort till Grycken och sedan upp i skogen söderut till en vändplan. Tillbaka vid Fläskoset visade GPS`n 20 km och jag nöjde mig med att köra resten av 8 km-spåret på vägen hem. Fina stakåkningsspår - det blir definitift återbesök i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar