lördag 1 december 2012

Grönmilspremiär

Under gårdagens snöande väcktes tankar på en eventuell skidpremiär, och i går kväll snabbsicklades (borstning kändes som överkurs) och snabbvallades ett par skidor med SWIX blå extra. Som alltid när det har toksnöat så måste man ju vara beredd på det mesta vad gäller spårstatus; På Lugnet hade spårkillarna gjort ett riktigt bra jobb - elljusspåret, milen och även svartvita femton var "rullade" (inte pistade) under kvällen och delvis en gång till under morgonen. Det var naturligtvis ospårat och fortfarande ganska mjukt , men fullt åkbart (Jag tillhör den lilla skara som inte är så kräsen vad gäller  spår). Jag försökte mig på ett par skejtskär men då skar skidorna ner till jorden med en gång. Övre slingan körde jag en gång extra. Sexton kilometer - och lite trött blev jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar