söndag 1 april 2012

Jobbigt som sjutton

Till slut tog jag mig tid att ge mig in i knappmenyerna på min Garmin 305 för att undanröja den sista ursäkten för att inte träna intervaller, dvs avsaknaden av en fungerande intervallklocka. För några år sedan sprang jag en del intervaller, då ofta i det hemsnickrade formatet 60/30. Men nu knappade jag in det mer etablerade 70 sekunders intervall med 20 sekunders vila, antal 17 st. Varför just sjutton? Jo, kanske för att jag jag läste om det här (eller kanske för att det är ett primtal?) Det började i alla fall halvbra när jag överfölls av en snöby, men sen trillade det på rätt så bra på grusvägarna bort till Finnbo och hem. Klockans intervallfunktion fungerade klanderfritt, även om det inte hade skadat med lite högre ljudnivå på pipandet (öronbedövande flås osv.). Helt klar ett väldigt nyttigt, och jobbigt pass - värt att upprepas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar