tisdag 10 april 2012

Allt utom badankan

Efter en dags vabbande med en inte alltför sjuk 4-åring så hade det varit ganska skönt att komma ut en stund. Jag valde dock bort det (knappt) plusgradiga regnet och körde istället en längre pass i Lugnetbassängens 27-gradiga vatten - Spinning Suzie är bortrest men barnens farmor kom så gärna och tog hand om barnen en liten stund ("Kom inte hem inom två timmar" var farmors order). För att få lite variation i träningen så packade jag ner alla simleksaker jag äger: platta, dolme och paddlar. Det blev till att börja med en halvtimme med dolmen klämd mellan låren: fullt teknikfokus utan störande ben, samtidigt som mer kraft kan läggas i armdraget. Varvade sedan med lite simning utan flythjälp, och jag inbillade mig att tekniken kanske börjar falla lite på plats. Körde sedan lite med paddlarna, men kände att det slet lite väl mycket på axlarna. Körde därefter en stund med dolmen igen och avslutade en stunds benspark med platta. Summering: Gött pass med härlig trötthet i överkroppen.

3 kommentarer:

  1. Simma med dolme mellan benen, det lät ju nästan ekivokt
    /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, men ungefär där går nog gränsen för denna blogg!

      Radera
  2. det är vi tacksamma för..../stef

    SvaraRadera