måndag 16 april 2012

If you feel faint, stop exercising immediately

Gårdagens glädjepiller kändes väl en del i benen i morse, så jag hade planerat en uppmjukande löptur på lunchen men eftersom slasksnöade så blev det Friskisspinning istället. Jag tog chansen och provcyklade den nya cykeln ett helt pass: Omdömet blev: oskön sadel (lätt fixat iofs), en väldigt mjuk och tyst gång (magnetmotstånd), en exakt men något för känslig motståndsspak (vanesak?), och en klart eggande wattmätare. Den tydigt signalerande varningsetiketten avslöjade med all önskvärd tydlighet vilken som är hemmamarknaden; Om du frågar mig så tror jag dock att fler amerikaner (och alla andra västerlänningar, och ett växande antal kineser m.fl) dör en för tidig död av att inte ha cyklat än de som dör av att gjort detsamma.

1 kommentar:

  1. Tycker cykeln var riktigt bra - men lite rank. Kändes ungefär som de gamla cyklarna om man inte skruvar fast styret ordentligt. De "vickar" så där otrevligt i sidled. Förmodligen en vanesak.

    Körde 2 pass efter varandra i måndags och har nog aldrig varit så slut någon gång efter ett spinning pass. De där effektmätaren och "växel" var enormt eggande för mig. Har man klarat X i första refrängen så ska man tusan klara det i följande 2...

    SvaraRadera