lördag 5 mars 2011

Lunkatur t.o.r Järlinden

Fortfarande vinter
Stabilt fäste med Icebug

Med lite tur så är det väl en månads skidföre kvar i falutrakten men idag ville inte skidlusten infinna sig riktigt. Jag fick sista timmens dagsljus och gav mig ut på en löptur lunkatur på I13:s övningsområde. Det kändes att det var länge sedan jag sprang: trögt, stelt och jobbigt. Gårdgens vurpa på isen kan jag dock inte skylla på även om knät fortfarande är svullet. Jag passerade MT-LB:n på väg ut på skjutfältet och vidare via Finnbo, Sveden och Jämmerdalen. Dagens tur blev väl dryga milen i alla fall och mina avdammade Icebug gav bra fäste.
Det är jobbigt och tråkigt att springa; I morgon plockar jag fram laggen igen.

1 kommentar:

  1. Jag gjorde också jogging premiär i dag, det var lite som Bambi på hal is mestadels men det var skönt ändå även om jag nöjde mej med 6 km. Och jag vet precis var jag kommer att ha träningsvärk i morgon.
    /Karin

    SvaraRadera