onsdag 1 augusti 2012

Fel blev rätt - och snabbt?

Vilodag idag, men ett tiotal av oss åkte en lugn återhämtningstur efter frukost. Det blev ett stopp hos en av de större cykelmekarna i stan; Jag har inte varit riktigt nöjd med bakväxelns beteende under Dolomitenresan - ingen katastrof, men den har varit lite småtjurig trots hjälp av mer mekarkunniga cykelvänner. Lite tur hade jag väl - ingen kö, och den trevlige ynglingen hivade upp min hoj i mekarstället, provväxlade, torkade av kedjan och påpekade sedan lite försynt på tyrolertyska att kedjan var felvänd (Jo, jag hade monterat kedjan själv efter att jag läst i manualen att textsidan skall monteras utåt, men det fastnade uppenbarligen inte.) Meken monterade av kedjan, monterade rätt, justerade och rundsmörjde och simsalabim, silkeslen växling. Ynka fem euro ville han ha för besväret... Eftermiddag med sen lunch på byn och shopping i gött sommarväder. I morgon väntar veckans juveletapp: högst, längst, och kanske även vackrast?  Och med rättvänd kedja borde det ju kanske gå lite lättare?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar